
Marabou stöttar fotbollsrörelsen och förlänger sitt sponsoravtal med Svenska Fotbollförbundet
Marabou och ägarna Mondelez och Svenska fotbollförbundet förlänger sitt långvariga sponsorsamarbete i tre år till, med start 1 januari 2021. Det innebär att bland annat det uppskattade konceptet Klubbkakan, som inbringar extra intäkter till svenska fotbollsföreningar, fortsätter.
Marabou som ägs av Mondelez International fortsätter att visa sitt stöd till svensk fotboll och förlänger sitt sponsoravtal i tre år till, som sträcker sig 2021 till 2023, vilket löper över fyra seniormästerskap; UEFA EURO 2021, UEFA Women’s EURO 2022, FIFA World Cup 2022 samt FIFA Women's World Cup 2023.
Marabou innehar i och med sponsorskapet rättigheter till aktiveringar kopplade till dam- och herrlandslaget, men lägger också ett stort fokus på att stötta den breda fotbollsrörelsen med sitt initiativ Marabou Klubbkakan, som gör gott för Sveriges fotbollsföreningar.
- Varumärket Marabou är för många förknippat med glädje och en känsla av tillhörighet. Att tillsammans med Svenska Fotbollförbundet ge klubbar och lag möjligheter till inkomster genom våra produkter levererar helt och fullt på våra värderingar. Därför kommer vi nu fokusera och utveckla vårt erbjudande ytterligare så att fler klubbar får möjlighet att ta del av detta, säger Helena Arver, varumärkeschef på Marabou.
- Bredden är en förutsättning för elitverksamhet och hos våra landslagsspelare finns ofta en stor stolthet rörande sina moderklubbar. Därför är Marabous fokus på att ge tillbaka till föreningarna ute i landet så fin att se, säger Helena Taube Rehnmark, marknadschef på Svenska Fotbollförbundet.
- Marabou har varit en partner till Svenska Fotbollförbundet i över 20 år och vi är självklart mycket stolta och glada över att traditionen fortsätter, säger Hanna Leback, partneransvarig på SvFF.
Klubbkakan ger extra intäkter till klubbarna
Ett av de mest populära initiativen i samarbetet mellan Marabou och Svenska Fotbollförbundet är Klubbkakan. Idén bygger på att svenska fotbollsföreningar får skräddarsy en egen Marabou Klubbkaka och Laget i ditt hjärta-ask med klubbens logotyp och budskap på omslaget. Klubbarna kan sedan sälja chokladen och behålla stora delar av inkomsterna själva. En win-win då många tycker om både choklad och möjligheten att kunna stötta sin favoritklubb.
Klubbkakan lanserades under 2018 års upplaga av Svenska Cupen och har hittills levererat intäkter till över 150 föreningar.
Kontaktpersoner
SvFF: Hanna Leback, hanna.leback@svenskfotboll.se
Mondelez: Helena Arver, harver@mdlz.com
Fotboll & samhälle - senaste
-
E-sport, eFotboll
Vem tar plats i eFotbollslandslaget?
-
Spelarutbildning, Tränarutbildning, Fotboll & Samhälle, Spelare, Värdegrund, Förening
Tips till ledare om spelarnas sociala medier
-
Spelarutbildning, Tränarutbildning, Podden, Fotboll & Samhälle, Spelare, Förening
Vanligast att bli kränkt inom laget i sociala medier
-
Tjäna pengar, Samhällsnytta, Fotboll & Samhälle
Städa Sverige och tjäna pengar till lagkassan
-
Serier, SvFF
Nya riktlinjer för svensk fotboll
-
Spelarutbildning, Podden, Fotboll & Samhälle, Spelare, Förening
Prispengar för fair play i Småland