Link

Rexona och Dove - ny partner till SvFF

Rexona och Dove har tecknat ett samarbetsavtal med Svenska Fotbollförbundet som sträcker sig över två år.

För Rexona och Dove var det viktigt att hitta en samarbetspartner som både representerar positiva värderingar, som hälsa och inkludering, och samtidigt har ett starkt genomslag i målgruppen.

- Vi är otroligt glada att vi har hittat ett samarbete med en partner som SvFF som bidrar till ökat välmående hos svenska folket och som tar hållbarhet och socialt ansvar på lika stort allvar som vi. Tillsammans med SvFF vill vi inspirera så många som möjligt att vara aktiva och röra mer på sig – och må bättre! Vi är mycket förväntansfulla och laddade inför fotbollsåret 2021, säger Ilse Siekkinen, Marketing Manager Beauty and Personal Care på Unilever.

Avtalet gäller för åren 2021 och 2022 och ger Rexona och Dove rätten att associera och aktivera sina varumärken med herrlandslaget. Partnerskapet kommer i första hand att byggas kring det välkända varumärket Rexona, med sommarens EM-slutspel som en given höjdpunkt.

- Vi är mycket stolta över att inleda ett samarbete med varumärken av Rexona och Doves kaliber, vi ser det som ett tydligt kvitto på styrkan i vårt erbjudande – och i svensk fotboll. Rexona, med sitt fokus på fysisk aktivitet och Dove med sitt fokus på självkänsla, är varumärken som passar oerhört väl ihop med landslaget. Jag är övertygad om att vi tillsammans, genom smarta och kreativa aktiveringar, kommer att skapa både nytta och glädje för alla som följer landslaget, säger Helena Taube Rehnmark, chef för marknad och försäljning på Svenska Fotbollförbundet.