SvFF och Svenska Spel skriver nytt samarbetsavtal

Svenska Fotbollförbundet och Svenska Spel är överens om ett nytt samarbetsavtal. Avtalet sträcker sig över sju år och gör att Svenska Spel kommer att vara SvFF:s huvudsponsor fram till och med 2028.

Bilden: Karl-Erik Nilsson, ordförande SvFF, Patrik Hofbauer, vd och koncernchef Svenska Spel, Håkan Sjöstrand, generalsekreterare SvFF, Erik Strand, ordförande Svenska Spel. 

Avtalet innefattar gemensamma satsningar inom jämlikhet, inkludering och mångfald och mot matchfixning. I och med förlängningen av samarbetsavtalet så säkerställs även finansieringen av Tipselitprojektet för fortsatt spelarutveckling på flick- och damelit. Svenska Spel blir även huvudsponsor till Svenska Cupen.

- Vi är mycket stolta över vårt långvariga samarbete med Svenska Spel, som ger oss en stabil grund att stå på när vi ska fortsätta stärka och utveckla svensk fotboll. Långsiktigheten i Svenska Spels engagemang för svensk fotboll har och kommer betyda väldigt mycket och det känns bra att vi tillsammans kommer fortsätta våra satsningar på områden som jämlikhet, mångfald och att motverka matchfixning. Det är viktiga framtidsfrågor för oss på SvFF, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare på Svenska Fotbollförbundet.

- Svenska Spel är Sveriges största idrottssponsor, från gräsrot till elit, och genom samarbetet med Svenska Fotbollförbundet fortsätter vi att bidra till utvecklingen av svensk fotboll. Samtidigt säkrar vi långsiktiga värden för Svenska Spels varumärke och affär. Det är en stor och viktig investering för oss, säger Patrik Hofbauer, vd och koncernchef för Svenska Spel.

Svenska Spel har varit partner med Svenska Fotbollförbundet sedan 1934 och varit förbundets huvudsponsor sedan 1994.